2023 Fit24 asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia
Tsekkaa voititko S-ryhmän 500€ lahjakortin! Vastauksia tuli kokonaisuudessaan 563 kpl, KIITOS! Yleisarvosana Fit24 Kuntokeskuksille 4,3 / 5!
Fit24 asiakastyytyväisyyttä on jo vuosien ajan mitattu asiakastyytyväisyyskyselyllä. Meille on todella tärkeää, että te olette mukana kehittämässä Fit24 kuntokeskusten toimintaa ja palveluita.
Kyselyn vastausten perusteella pystymme parantamaan palveluitamme sekä kehittämään kuntokeskuksia treenitarpeitanne vastaaviksi. Useita asiakastoiveita onkin menneinä vuosina toteutettu juuri tämän kyselyn avulla.
Tyytyväisiä Fit24 treenaajia
Viimeiset vuodet ovat olleet niin sanotusti tuulisia, mutta on ollut mahtavaa, että Fit24 asiakastyytyväisyys on pysynyt korkealla tasolla jo vuosien ajan. Tänä vuonna saimme vastauksia upeat 563 kpl!
Yleisarvosana Fit24 Kuntokeskuksille 4.3 / 5 on todella hyvä! Tähdätään jatkossakin kuitenkin kohti vitosta ja siinä te, arvoisat treenaajamme, olette isona apuna!
Seuraavana kootusti teidän vastauksianne. Halusimme ottaa myös hetkisen vastataksemme muutamiin kyselyssä esiin nousseisiin seikkoihin, joten lukaisethan kirjeen loppuun asti.
Lukuja kootusti
70% vastanneista on treenannut Fitillä yli vuoden.
Vastanneista 8,3% käyttää pelkkää ryhmäliikuntaa ja loput 91,7% kuntosaleja.
Ryhmäliikuntatarjonta sai keskiarvoksi 3,9 /5.
Asiakaspalvelun arvosana 4,4 /5.
Hinta-laatusuhde 3,9 /5.
90% asiakkaista suosittelisi Klaukkalan Fit24 Kuntokeskusten palveluita tutuilleen!
Kyselyn perusteella 53,8% ei ollut hyödyntänyt Fit24 Personal Training -palveluita. Jos tarvitset kuntosaliohjelman, jeesiä tekniikoissa tai tukea omiin tavoitteisiin, niin meidän mahtavat trainerit Matias ja Topi auttavat mielellään.
Ryhmäliikunta
Ryhmäliikuntaan tuli toiveita ihan kaikenlaisia: rauhallisempia tunteja, kovempia tunteja, aamutunteja, iltatunteja jne. Mielipiteitä jumppatunneista on ihan yhtä paljon, kuin ryhmäliikkujia.
Eniten puhututti se, että tunneilla on tällä hetkellä varsin täyttä. Oikeasti tunnit alkavat monesti vajaina, sillä osa asiakkaista unohtaa poistaa varauksensa. Tilanne aiheuttaa sen harhan, että tunti ei tosiasiassa ole täynnä, vaikka varauskalenteri niin näyttää.
Kyselystä tulleiden palautteiden perusteella olemme nyt muuttaneet sanktiokäytäntöä: Jos unohdat perua varauksesi 1 kuukauden sisällä 2x, menevät varaustunnuksesi 7 päiväksi lukkoon.
Varausjärjestelmä ei tällä hetkellä mahdollista muistutusominaisuutta. Muistathan siis perua varaamasi ajan HETI, jos et ole tulossa tunnille. Tällöin jonossa olevat pääsevät tunnille ja saavat mahdollisimman pian tiedon asiasta.
Pääsääntöisesti ryhmäliikuntaan oltiin erittäin tyytyväisiä ja meidän ihanat ohjaajat saivat paljon positiivista palautetta.
“Jos saisit toivoa yhtä asiaa Fit24 Kuntokeskuksiin, mikä se olisi?”
Tässä kootusti suosituimpia vastauksianne:
“T-row machine” "Chest supported t bar row laite" "Skierg" "Hiihtolaite" "Concept 2 ski erg" "Porraslaite"
“Suihkutilat mukavemmaksi” "Rauhallinen, hämyisä venyttely- ja rentoutusnurkkaus"
"5kg levypainoja ja levytankojen pikalukkoja (lisää näitä siis)"
"Premium salille vapaapainoalue erotettaisiin ryhmäliikuntatilasta, jotta sitäkin voisi käyttää vaikka onkin ryhmäliikuntaa."
"Vapaita painoja ja tiloja enemmän myös ryhmäliikunnan aikana. Nyt tuntuu, että puolet salista pois, kun ryhmäliikunta käynnissä."
"Lisää tilaa" "Lisää tilaa ja avaruutta Premium salille" "Enemmän tilaa laitteiden välille" "Ylimääräisiä laitteita pois ja enemmän tilaa."
Laitetoiveet on kirjattu toivelistalle. 5 kg levypainoja ja lukkoja on tilattu lisää. Lauantailla ei ole ryhmäliikuntaa, jotta Premiumin vapaatila on kuntosalikävijöiden käytössä. Samoin tiistailla on vain 2 jumppatuntia, jotta salikävijät pääsevät joustavammin käyttämään vapaaharjoittelutilaa.
Meillä ei valitettavasti ole yhtäkään ylimääräistä laitetta, sillä molempien salien kaikki laitteet ovat päivittäin käytössä. Laitteiden käyttöasteita seuraamme aktiivisesti.
On toki totta, että meillä loppuu saleilta tila kesken ja yritämme jatkuvasti keksiä laitesijoittelun kautta saleille lisätilaa. Kiinteistöjen seiniä emme valitettavasti saa siirrettyä :)
Otamme mielellämme vastaan kehitysehdotuksia, jos te keksisitte miten sitä tilaa vielä saataisiin lisää?
"Mitä meidän pitäisi muuttaa, että saisimme yleisarvosanaksi 5?"
"Väljemmät liikuntatilat ja saunomismahdollisuus. Nämä tosin mielestäni vain pieniä puutteita, pääasia kuitenkin hyvä treenikokemus ja sen teillä saa."
"Ehkä hieman parempi hintalaatusuhde. Kuntosalin laatu on kyllä tosi hyvä, mutta myös aika hintava."
"No ehkä et ne molemmat salit ois saman katon alla mutta aika iso vaatimus."
"Paremmat tilat, muuten kaikki hyvin! :)"
"Laitteiden päivitystä sekä tiloihin mattoalue joka ei riippuvainen jumpista"
"Suuremmat tilat ja enemmän puitteita vapaapainoilla harjoitteluun"
"Kuntoilutilat ovat hyvässä kunnossa ja laitteita on riittävästi. Onko pukeutumis- ja suihkutilat jääneet hieman muun kunnostuksen jalkoihin? “
"Alue rentoutumiseen ja venyttelyyn"
Haluaisimme tässä kohtaa mainita sellaisen seikan, että nykyisen taloudellisen tilanteen vuoksi kaikki yritystoiminnan kustannukset ovat nousseet; vuokrat, sähkö, vesi, välilliset kulut jne. Moni kuntokeskus on nostanut listahintojaan. Me emme ole tehneet hinnankorotuksia. Olemme yrittäneet karsia kustannuksia muilla tavoilla.
Korona-ajan kitkuttelu vei meiltä kaikki säästöt. Nyt kertyneillä tuloilla olemme investoineet molemmille saleille uusia välineitä ja laitteita. On totta, että pukeutumis- ja suihkutilat ovat jääneet muun kunnostuksen jalkoihin, mutta kun seuraavan kerran pystymme tekemään isompia investointeja, niin otamme ehdottomasti nämä toiveet huomioon.
Samoin tulemme keskittymään tilojen parantamiseen pienten remonttien, valaistuksen ja laitesijoitteluiden avulla.
Fit24 Kanta-asiakasjärjestelmä sai keskiarvoksi oletetun 3,1 /5. Kantisjärjestelmä on ollut meillä kehityksen alla koko alkavan vuoden ajan. Oletkin saattanut huomata Fit24 sovellukseen ilmestyneen Edut -osion, josta pääset selaamaan omia etujasi.
Etuja on tulossa runsaasti lisää kevään aikana ja varsinainen uusi kanta-asiakasjärjestelmä lanseerataan huhtikuussa.
Tästä on mahtava jatkaa eteenpäin
Premium-salilla treenataan sijainnin, laitteiden ja tilojen vuoksi. Xpress-salin asiakkaat taas arvostavat salin sijaintia, ympärivuorokautista aukioloa sekä monipuolista välineistöä:
"Erittäin viihtyisä kuntosali, ja kiva kun panostatte tavallisiin kaikenikäisiin ihmisiin. Jatkakaa sillä linjalla."
"Henkilökunta on täysi 10. Tervehtivät, ovat iloisia, avuliaita ja välittömiä. Tulee tervetullut olo!"
"Mukavat työntekijät ja salilla hyvä ilmapiiri"
"Olen tosi tyytyväinen jäsenyyteeni ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin ryhmäliikunnan ja kuntosalin osalta. Kiitos ihanasta kuntokeskuksesta, teillä on ilo käydä!!"
"Todella monipuolinen ja hyvä sali, jossa mahdollisuudet kaikenlaiseen treenaamiseen. Henkilökunta mukavaa ja auttavaista. Xpressin järjestystä ei tarvitse koko ajan muuttaa se oli ennen ihan yhtä toimiva ellei jopa parempi."
"Hyvä kuntokeskus, jossa on mukava käydä. Hyvän sijainnin johdosta helposti saavutettavissa."
"Helppo sali tulla, monenlaista treenaajaa ja laitteita ja painoja moneen tarpeeseen. Tykkään!"
"Kaikki toimii hyvin ja tunnelma salilla on aina hyvä. "
"Olen ollut hyvin tyytyväinen kaikkeen, olen kokeillut neljää eri salia ja joka kerta aloittanut uudelleen käymään fitillä koska mikään ei vaan ole vetänyt vertoja, valehtelematta kaikki on 5/5"
"Klaukkalan ylivoimaisesti paras! "
Kyselyyn vastanneista 43,3% treenaa viikossa 3-4 kertaa ja jopa 9% treenaa viisi kertaa tai enemmän! Teille kertyy huima määrä treenikertoja viikkoon ja emme voi muuta kuin kehua aktiivisuuttanne! Todella upea juttu!
Arvonnan voitti ja 500€ S-ryhmän lahjakortin sai Konsta N. Onnittelut!
Isosti kaikista palautteista, luottamuksesta, kehitysideoista ja tsempeistä kiittäen,
Fit24 Tiimi