Fit24 Klaukkala -appin Usein Kysytyt

Saamme asiakaspalveluumme tasaisin väliajoin viestejä, jotka koskevat ongelmatilanteita Fit24 Klaukkala -sovelluksen käytössä. Iso osa näistä ongelmista liittyy käyttäjätiliin tai käytettävään laitteeseen, ja on siten helposti ratkaistavissa yksinkertaisilla toimenpiteillä.

Usein kysyttyjä kysymyksiä Fit24 Klaukkala -mobiilisovelluksen ongelmatilanteista:

Yleisimmät pikaratkaisut ongelmatilanteisiin

  • Tarkista, että puhelimessa on viimeisin versio sovelluksesta. Jos puhelimessa ei ole automaattiset sovelluspäivitykset päällä, niin sovellus tulee päivittää käsin sovelluskaupasta.

  • Tarkista, että puhelimessa on käyttöjärjestelmäpäivitykset asennettuna viimeisimpään Android / iOS versioon.

  • Tarkista, että puhelimessa on sijaintipalvelut päällä.

  • Tarkista, että puhelimessa on bluetooth päällä.

  • Tarkista, että sovelluksella on oikeus käyttää sijaintipalveluja.

  • Tarkista, ettei puhelimessa ole päällä VPN-sovellusta (nämä ovat toisinaan häirinneet sovelluksen toimintaa).

  • Mikäli mikään yllä olevista toimenpiteistä ei auta, niin voit kokeilla myös seuraavia:

  • Sulje sovellus ja käynnistä se uudelleen.

  • Kirjaudu ulos sovelluksesta ja kirjaudu uudelleen sisään.

  • Poista sovellus ja asenna se puhelimeesi uudelleen.

  • Jos vieläkään sovellus ei toimi, ole yhteydessä Fit24 asiakaspalveluun asiakaspalvelu@fit24.fi​​​​​​​

Usein kysytyt kysymykset sovelluksesta

Kirjautuminen

Miksi sovellus kirjaa minut välillä ulos itsestään?

  • Sovellukseen tehdään päivitys aina silloin tällöin. Kun puhelin päivittää sovelluksen sovelluskaupan kautta, kirjaa sovellus käyttäjän ulos. Tällöin käyttäjän pitää kirjautua itse takaisin sisään.

Miksi en pääse kirjautumaan sisään sovellukseen?

  • Tarkistathan, että olet varmasti kirjoittanut sähköpostiosoitteesi oikein, samoin salasanan. Sisäänkirjautumisessa toimii sama sähköpostiosoite, minkä olet syöttänyt rekisteröityessäsi, joten jos rekisteröitymisessä on sähköpostiosoitteeseen tullut kirjoitusvirhe, pitäisi tämä sama kirjoitusvirhe toistaa sisäänkirjautumisessa. Tarvittaessa tilaa salasanan uusintalinkki.Tarvittaessa voit pyytää asiakaspalvelua tarkastamaan järjestelmästä sähköpostiosoitteen, jolla olet rekisteröitynyt.


Kulkuoikeudet ja ilmoittautumiset

Miksi sovelluksessa lukee "Kulkuoikeutesi on päättynyt", vaikka olen maksanut laskuni?

  • Näin voi käydä, mikäli alasvetovalikossa lukee eri kuntosali, kuin minne jäsenyytesi on. On myös mahdollista, että juuri suorittamastasi maksusta ei ole maksunvälittäjän toimesta vielä kirjautunut maksusuoritusta järjestelmään. Tässä saattaa toisinaan olla viivettä, etenkin MobilePay-maksuissa.


Miksi en pääse ilmoittautumaan ryhmäliikuntatunnille, vaikka minulla on aktiivinen ryhmäliikuntajäsenyys?

  • Tarkistathan, että olet maksanut kaikki laskusi ja että sinulla ei ole mahdollisia sanktioita päällä johtuen vahvistamattomista ryhmäliikuntailmoittautumisista. Nämä pystyt tarkistamaan asiakaspalvelusta. Tarkista myös, että sinulla ei ole päällekkäistä ilmoittautumista toiselle ryhmäliikuntatunnille.


Oven avaaminen

Yritän avata ovea sovelluksella, mutta se ei onnistu.

  • Oven avaaminen onnistuu, kun puhelin paikantaa itsensä kuntosalin alueelle ja onnistuu ottamaan bluetooth-yhteyden oven läheisyydessä olevaan vastaanottimeen. Tarkistathan, että sinulla on puhelimessasi sijaintipalvelut päällä ja olet sallinut sovellukselle oikeuden käyttää sijaintipalveluita. Tarkistathan myös, että bluetooth on päällä.
  • On havaittu, että esim. F-Securen VPN-sovellukset saattavat häiritä sovelluksen toimintaa, joten tarvittaessa kytke myös VPN-sovellus pois päältä.



Laskutus

Maksoin laskuni juuri äsken, mutten pääse salille sisälle?

  • Kulkuoikeus on aktiivinen sovelluksessa, kun maksu / lasku on maksettu. Mikäli et siis pääse salille, tarkistathan, että olet maksanut laskusi. Maksun kirjautumiseen voi mennä muutama pankkipäivä.
  • Mikäli olet ostanut kertakäynnin, niin joissain tapauksissa maksut kirjaantuvat maksetuiksi viiveellä. Tätä viivettä on havaittu etenkin MobilePay-maksuissa, joissa viive voi olla jopa useita tunteja.


Ilmoitukset

Miksi en saa ilmoituksia / ilmoitukset ei toimi?

  • Tarkistathan, että olet antanut sovellukselle luvan ilmoituksille ja push-viesteille.
  • Sovelluksen ilmoitusasetukset löydät sovelluksesta oman profiilisi takaa.
  • Puhelimen push-asetukset:

Android​​​​​​​:

Asetukset → Sovellusasetukset etsi haluttu sovellus → Sovelluksen käyttöoikeudet → Ilmoitukset → Näytä ilmoitukset → Kyllä

Huomiona, että Android-käyttöjärjestelmäversioita on monia, joten monissa puhelimissa tämä polku asetukseen voi olla erilainen.

iPhone​​​​​​​​​​​​​​:

Asetukset → Etsi haluttu sovellus → Ilmoitukset → Salli ilmoitukset


Muut kysymykset

Mistä tiedän onko vika vain omassa puhelimessani vai onko kyseessä laajempi toimintahäiriö sovelluksessa?

  • Usein ja todennäköisimmin syy sovelluksen toimimattomuuteen löytyy käyttäjän omasta puhelimesta. Jossain tilanteissa voi olla kyseessä laajempi toimintahäiriö, jolloin ongelma koskee samaan aikaan useita käyttäjiä. Mikäli olet tutustunut yllä oleviin pikaohjeisiin sekä FAQ-kysymyksiin ja todennut ettei toimimattomuus johdu niistä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluun.