Tuntikuvaukset

SuperSenioreiden ryhmäliikuntatunnit

Kehonhuolto

Kehon huoltaminen on tärkeä osa harjoittelun kokonaisuutta. Tunnilla vetreytetään ryhtiä, harjoitetaan syviä lihaksia sekä tasapainoa. Tunnin alussa lämmitellään lihakset rauhallisten liikkuvien venytysten avulla ja lopputunnista venytellään lihakset perusteellisesti. Tunti on rauhallinen ja miellyttävä. Tämä tunti sopii kuntoon katsomatta kaikille.

Kiertoharjoittelu

Ohjattu kiertoharjoittelu-tunti, jossa tehdään niin lihasvoimaa, tasapainoa kuin kestävyyttäkin parantavia harjoituksia.

Syvävenyttely

Sulata jäykkyys ja lihasjumit. Venytykset ovat pitkäkestoisia. Tunnilla rentoudutaan ja palautetaan koko kehon lihaksistoa rauhallisin pitkäkestoisin venytyksin. Tunnilla ei käytetä välineitä​​​​​​​.

NHS

Niska-, hartia- ja selkäkivut ovat monille tuttuja ja yleisiä vaivoja. Tunnilla keskitytään niskan, hartioiden ja selän hyvinvointiin ja tunti sopii kaikille.Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskuntoliikkeistä sekä venyttelyistä ja liikkuvuusharjoitteista. Tunnilla pyritään niska-, hartia-, selkä- ja vatsalihaksia vahvistamalla parantamaan ryhtiä, lisäämään aineenvaihduntaa ja rentouttamaan ylikireitä ja jännittyneitä lihaksia. Tunnilla käytetään eri välineitä ja tavoitteena on päästä eroon jäykästä selästä ja jännittyneistä hartioista.