Tuntikuvaukset


Kevyet

PILATES

Pilates vahvistaa erityisesti syviä vatsalihaksia ja keskivartaloa. Pilates myös kohentaa ja ylläpitää ryhtiä sekä pitää selän terveenä. Pilatesharjoittelulla saat vartalostasi vahvan ja sulavalinjaisen. Tunti sopii myös aloittelijoille, mutta oikean rytmin löytymiseen voi mennä muutama tunti.

SINUN KEHOSI

Aktiivisen, hitaan liikkeen ja siihen yhdistetyn hengityksen avulla lisätään lihasten joustavuutta ja rangan liikkuvuutta. Tunnin tavoitteena avata kehoa, parantaa aineenvaihduntaa ja lisätä notkeutta. Oikein linjattu keho on ryhdikkään olemuksen salaisuus. Tunti sopii kaikille.

SYVÄVENYTTELY

Sulata jäykkyys ja lihasjumit. Venytykset ovat pitkäkestoisia. Tunnilla rentoudutaan ja palautetaan koko kehon lihaksistoa rauhallisin pitkäkestoisin venytyksin. Tunnilla ei käytetä välineitä.

YIN JOOGA

Yin joogalle on tyypillistä passiiviset asennot kevyellä ja pehmeällä venytyksellä. Yinissä halutaan päästä venyttämään sidekudosta lihasten sijaan. Sidekudoksen venyttäminen onnistuu juuri sillä, ettei venytykseen mennä liian syvälle ja siinä pysytään pidemmän aikaa. Tunneilla keskitytään paljon lantion ja alaselän alueille, koska näillä alueilla on erityisen paljon sidekudosta, ja sinne varastoituu joogafilosofian mukaan helposti fyysisiä ja henkisiä jännitteitä.

KEHONHUOLTO

Kehon huoltaminen on tärkeä osa harjoittelun kokonaisuutta. Tunnilla vetreytetään ryhtiä, harjoitetaan syviä lihaksia sekä tasapainoa. Tunnin alussa lämmitellään lihakset rauhallisten liikkuvien venytysten avulla ja lopputunnista venytellään lihakset perusteellisesti. Tunti on rauhallinen ja miellyttävä. Tämä tunti sopii kuntoon katsomatta kaikille.

Keskitaso

KIINTEYTYS

Kiinteytys on tunti, joka kiinteyttää ja vahvistaa. Tunti sopii sekä uusille, että kokeneille treenaajille; tunnilla tehtävät harjoitukset ovat helppoja ja tehokkaita – ohjaaja antaa helpomman vaihtoehdon liikkeille tarpeen mukaan. Tunnilla käytetään mm. vastuskuminauhoja. Tunti ei sisällä hyppyjä!

TOTAL BODY

TotalBody on tehokasta, turvallista ja totaalista lihaskuntoharjoittelua. Tunnilla käytetään erilaisia lihaskuntoharjoittelun variaatioita ilman koreografisia askelkuvioita erilaisilla välineilä ja kehon omalla painolla.Ohjauksessa korostetaan keskivartalon voimaa ja hallintaa liikkeiden tehostamiseksi,oikeaa suoritustekniikkaa sekä liikkuvuutta. Tunti sopii sekä aloittelijoille että haastetta kaipaaville, sillä harjoitteiden tehoa on helppo säädellä oman kunnon mukaan.

PERUSJUMPPA

Monipuolista perusjumppaa, joka soveltuu hyvin kaiken ikäisille liikkujille. Tunnilla tehdään vahvistavia ja kiinteyttäviä liikkeitä eri välineitä käyttäen sekä pelkästään kehon omalla painolla. Tunti sopii erinomaisesti liikuntaharrastusta aloittaville sekä kokeneemmat liikkujat saavat vaihtelua, kun kaipaavat kevyempää kuntoilua. Tunnilla ei ole hyppyjä, askelsarjoja, sykkeennostoja eikä juoksuja.

SISÄPYÖRÄILY PERUS 1

Sisäpyöräily on hauskaa ja turvallista. Tunnilla poljetaan musiikin tahdissa, ohjaajan opastuksella, eri vastuksia ja nopeuksia hyväksikäyttäen. Tunnilla poljetaan aina kaksi rankempaa työkappaletta yhtä palauttavaa kappaletta kohden. Vaihtelevuus ja tehokkuus takaavat kehittävän ja koukuttavan treenin! Tunti sopii kaikentasoisille polkijoille. Pyörän vastusta säätämällä saat tehtyä juuri niin raskaan harjoituksen, kuin itse haluat. Kuntoa kehittävä!

SISÄPYÖRÄILY PERUS 2

Sisäpyöräily on hauskaa ja turvallista. Tunnilla poljetaan musiikin tahdissa, ohjaajan opastuksella, eri vastuksia ja nopeuksia hyväksikäyttäen. Perus 2 tarjoaa sinulle äärimmäisen tehokkaan perus- ja vauhtikestävyysharjoituksen, jossa ajoittain liikutaan myös maksimikestävyysalueella. Tunnilla poljetaan aina kolme rankempaa työkappaletta yhtä palauttavaa kappaletta kohden. Erittäin rasittava harjoitus!

SISÄPYÖRÄILY PERUS 2 TEHO

Sisäpyöräily on hauskaa ja turvallista. Tunnilla poljetaan musiikin tahdissa, ohjaajan opastuksella, eri vastuksia ja nopeuksia hyväksikäyttäen. Perus 2 Teho tarjoaa sinulle äärimmäisen tehokkaan perus- ja vauhtikestävyysharjoituksen, jossa ajoittain liikutaan myös maksimikestävyysalueella. Tunnilla poljetaan aina kolme rankempaa työkappaletta yhtä palauttavaa kappaletta kohden. Tunnilla seisomaosuudet ovat pidempiä kuin muilla Sisäpyöräily Perus -tunneilla sekä palautukset lyhyempiä. Erittäin rasittava harjoitus!

ZUMBA®

Zumba on fitness-tanssitunti, joka on yhtä aikaa tehokas, hauska ja mukaansatempaava. Tunnilla yhdistellään eri musiikki- ja tanssityylejä. Maailmanlaajuiseksi ilmiöksi noussut Zumba tempaisee mukaansa niin aloittelijat kuin pidempään liikkuneetkin. Tule kokeilemaan itse vievätkö Zumban rytmit sinut mukanaan. Tunti sopii kaikille, etkä tarvitse aikaisempaa tanssikokemusta.

KAHVAKUULA

Kahvakuula on tehokasta ja monipuolista! Sopii kaiken kuntoisille naisille sekä miehille. Oikein tehtynä tehokas ja turvallinen tapa lihasvoiman, aerobisen kestävyyden ja keskivartalon hallinnan kehittämisessä. Kahvakuulaharjoittelu kohdistuu sekä päälihasryhmiin että asentoa ylläpitäviin keskivartalon ja lantion seudun lihaksiin. Sopii myös painonpudotukseen ja -hallintaan.

Haastavat

BODYPUMP®

Les Mills BODYPUMP® on musiikin tahtiin tehtävää voimaharjoittelua, joka haastaa koko kehon ja vahvistaa sitä. Tunti sopii hyvin sekä naisille että miehille ja kaikille, jotka haluavat tehokkaan kokovartalotreenin tunnissa. Koska BODYPUMP® on yksinkertaista, on sen aloittaminen helppoa ja tunnin tehokkuuden ansiosta saat nopeasti tuloksia.

Fit24 CROSS Basic

Fit24 CROSS Basic on Fit24 Kuntokeskuksen oma konseptoitu treeni. Fit24 CROSS Basic on tehokas toiminnallinen tunti, joka kuormittaa vaihtelevasti lihaksistoa sekä haastaa sinua monipuolisesti. Pystyt itse määrittelemään, kuinka haastavan tunnista itsellesi haluat. Tunti koostuu osuudesta, jossa kehitetään voimatasoja isoilla moninivelliikkeillä, sekä aerobisesta osuudesta. Tunti soveltuu niin aloittelijoille kuin pidempäänkin treenanneille. Basic tunti kestää 45 minuuttia.

Fit24 CROSS Intense

Fit24 CROSS Intense on Fit24 Kuntokeskuksen oma konseptoitu treeni. Fit24 CROSS Intense on tehokas toiminnallinen tunti, joka kuormittaa vaihtelevasti lihaksistoa sekä haastaa sinua monipuolisesti. Pystyt itse määrittelemään, kuinka haastavan tunnista itsellesi haluat. Tunti koostuu osuudesta, jossa kehitetään voimatasoja isoilla moninivelliikkeillä, sekä aerobisesta osuudesta. Tunti soveltuu niin aloittelijoille kuin pidempäänkin treenanneille. Fit24 Cross Intense eroaa Basic tunnista työsarjojen määrissä, joita on Intense tunnissa enemmän. Intense tunti kestää 60 minuuttia.

SISÄPYÖRÄILY RACE

Sisäpyöräily on hauskaa ja turvallista. Tunnilla poljetaan musiikin tahdissa, ohjaajan opastuksella, eri vastuksia ja nopeuksia hyväksikäyttäen. Musiikin tempo vaihtelee hitaasta nopeaan eli tiedossa on raskaita nousuja, nopeita kiihdytyksiä sekä kaikkea siltä väliltä. Aluksi on lämmittely jonka jälkeen työosuus ilman palautuskappaleita. Lopuksi jäähdytellään ja venytellään. Tunti on rankka, mutta jokainen pyöräilee oman kunnon ja tuntemuksen mukaan. Aina voin keventää!​​​​​​​


Kaikki ryhmäliikuntatunnit ovat rajattomasti käytössäsi Premium-asiakkuudella.


SuperSeniorit

Kehonhuolto

Kehon huoltaminen on tärkeä osa harjoittelun kokonaisuutta. Tunnilla vetreytetään ryhtiä, harjoitetaan syviä lihaksia sekä tasapainoa. Tunnin alussa lämmitellään lihakset rauhallisten liikkuvien venytysten avulla ja lopputunnista venytellään lihakset perusteellisesti. Tunti on rauhallinen ja miellyttävä. Tämä tunti sopii kuntoon katsomatta kaikille.

Kiertoharjoittelu

Ohjattu kiertoharjoittelu-tunti, jossa tehdään niin lihasvoimaa, tasapainoa kuin kestävyyttäkin parantavia harjoituksia.

Syvävenyttely

Sulata jäykkyys ja lihasjumit. Venytykset ovat pitkäkestoisia. Tunnilla rentoudutaan ja palautetaan koko kehon lihaksistoa rauhallisin pitkäkestoisin venytyksin. Tunnilla ei käytetä välineitä​​​​​​​.

NHS

Niska-, hartia- ja selkäkivut ovat monille tuttuja ja yleisiä vaivoja. Tunnilla keskitytään niskan, hartioiden ja selän hyvinvointiin ja tunti sopii kaikille.Tunti koostuu alkulämmittelystä, lihaskuntoliikkeistä sekä venyttelyistä ja liikkuvuusharjoitteista. Tunnilla pyritään niska-, hartia-, selkä- ja vatsalihaksia vahvistamalla parantamaan ryhtiä, lisäämään aineenvaihduntaa ja rentouttamaan ylikireitä ja jännittyneitä lihaksia. Tunnilla käytetään eri välineitä ja tavoitteena on päästä eroon jäykästä selästä ja jännittyneistä hartioista.

SuperSeniorit

Me olemme sitä mieltä, että ikä on vain numeroita.

Lue lisää


Muut

Vapaa treeniaika lapset ja aikuiset (sunnuntaisin)

Treenaa yhdessä lasten kanssa ryhmäliikuntasalissa sunnuntaisin klo 9-11! Lapset ovat salissa oman aikuisen vastuulla. Lapsia ei saa päästää kuntosalin puolelle.